CONTENT MARKETING
Content marketing to inaczej marketing treści. Działania w ramach tej strategii obejmują przede wszystkim publikację oraz promowanie w Internecie wartościowych treści dla określonego przez Ciebie segmentu odbiorców – Twoich potencjalnych klientów. Tak jak reklama radiowa, telewizyjna czy umieszczona na billboardzie oddziałuje na odbiorców w sposób krótkotrwały, tak w przypadku content marketingu jest zupełnie odwrotnie. Jego celem jest pozyskanie stałego grona odbiorców i zbudowanie długofalowej relacji, opartej na zaangażowaniu i lojalności. W ten sposób zyskujesz grono wiernych odbiorców Twoich produktów czy usług, którzy Ci ufają i traktują Cię jako specjalistę w danej dziedzinie. Dzieje się to poprzez cykliczne dostarczanie cennych informacji, których Twoja grupa docelowa poszukuje w sieci. Owe informacje mogą przybierać formę bloga, artykułów, webinarów czy prezentacji multimedialnych.
Oprócz formy bardzo duże znaczenia ma treść - odnoszące się do niej wyrażanie „wartościowa” jest w content marketingu kluczowe. Materiały, które umieszczasz - na swojej stronie czy też jako artykuły sponsorowane w innych źródłach – powinny być ciekawe, merytoryczne, unikatowe i jednocześnie wyczerpywać zagadnienie, o którym traktują. Raz opublikowane treści pozostają w Internecie i te, które są właściwie przygotowane, cały czas pracują dla Ciebie – podnoszą pozycję Twojej strony, zwiększają Twoją widoczność i rozpoznawalność.
Wartościowe treści to obecnie jeden z głównych wskaźników rankujących. Im więcej wartościowych tekstów dostarczysz tym lepiej będziesz odbierany przez odbiorców.
Budując zaufanie poprzez tworzenie contentu, poprawiasz reputację marki i świadomość marki. Im więcej wartości możesz zapewnić swoim treściom, tym większe zaufanie dla Twojej marki.
Jedną z najważniejszych korzyści, które pomagają wspierać cele Twojej firmy, jest reputacja marki i świadomość marki, którą buduje właśnie treść. Kiedy ludzie czytają twoje wartościowe treści, zaczynają tworzyć sobie opinię o Twojej firmie i zaczynają jej ufać. Tworząc konkretne treści, które są angażujące, edukacyjne i cenne dla potencjalnych klientów, budujesz stałe grono odbiorców, które dodatkowo będzie Cię polecać kolejnym osobom. Dobra treść to taka, którą można udostępniać. Kiedy Twoi klienci zobaczą, jak Twoje treści „wyskakują” w wielu miejscach, zaczną Cię identyfikować jako lidera na rynku i wpływową firmę, która kreuje trendy. Obecność wszędzie (niezależnie od tego, czy udostępniasz ją samodzielnie, czy inni dzielą się Twoimi treściami) pomaga również zwiększyć świadomość marki.
Zoptymalizowana treść pomaga w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (SEO)
Jaka jest pierwsza rzecz, którą robisz, gdy masz problem i szukasz rozwiązania? Najprawdopodobniej zaczynasz - podobnie jak większość naszej populacji - od poszukania informacji w wyszukiwarce Google. Gdy zaczniesz tworzyć treści eksperckie, które są przydatne i zapewniają odpowiedzi, których szukają ludzie, pomogą Ci one w zdobyciu lepszego miejsca w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania. Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania skutkuje większym ruchem na Twojej stronie. Gdy zajmujesz wyższą pozycję w wyszukiwarkach, oznacza to również, że możesz wydawać mniej pieniędzy na płatną reklamę.
Powód, dla którego warto wracać na Twoją stronę
Gdy tylko zaczniesz pomagać swoim odbiorcom w rozwiązywaniu ich problemów za pomocą treści, zaczniesz budować relacje z odbiorcami. Staniesz się zaufanym źródłem, a jeśli będziesz nadal dostarczać tego rodzaju treści, Twoi potencjalni klienci będą czuć, że muszą wrócić.
Content marketing pomoże prawie wszystkim innym wysiłkom związanym z cyfrową strategią marketingową
Czy wiesz, że wysokiej jakości treści dostarczane w stałym tempie do odbiorców pomagają wspierać wszystkie aspekty Twojej strategii marketingu internetowego? Większość działań marketingowych kieruje użytkownika na Twoją stronę. Jeśli będzie zawierała ona ciekawą i unikatową treść, zwiększasz szanse, że odwiedzający zostanie u Ciebie dłużej i sfinalizuje zakup (czy zrealizuje inny założony przez Ciebie cel biznesowy). Ponadto dobry content możesz zawsze wykorzystać - przeredagować i zamieścić na blogu, w e-mail marketingu, jako artykuł sponsorowany do gazety czy do reklamy w mediach społecznościowych.
© Copyright 2022 | All Rights Reserved | Polityka Prywatności